El pròxim diumenge 6 de juliol, el Palau Robert acollirà una jornada adreçada a famílies amb infants d’entre 6 i 13 anys, amb motiu de la inauguració de l’exposició Simbiòpolis, una exposició que explora com la tecnologia pot contribuir a un futur més humà, sostenible i col·laboratiu. Sota el nom de Family Day, la Fundació Mobile World Capital Barcelona proposa una activitat matinal gratuïta per reflexionar conjuntament sobre els grans reptes ambientals a través de la tecnologia.
L’activitat central de la jornada és el taller “Plastic Zero: tecnologia per a un oceà viu”, un projecte educatiu i immersiu que convida les famílies a explorar, mitjançant tecnologies emergents, fenòmens com la contaminació per plàstics, la sobrepesca i l’escalfament dels oceans. El taller integra realitat virtual, impressió 3D, robòtica educativa i intel·ligència artificial per afavorir una experiència participativa i de pensament crític.
El recorregut es divideix en tres estacions temàtiques, on els participants poden:
– Viure una immersió submarina virtual amb ulleres 3D per comprendre l’impacte de la sobrepesca.
– Observar com l’escalfament dels oceans afecta la biodiversitat marina a través de la fabricació en directe d’elements amb impressió 3D.
– Construir i programar robots amb peces de Lego Education per representar la lluita contra les superilles de plàstic.
Encara que l’entrada a l’exposició Simbiòpolis és lliure, per participar al taller és necessari inscriure’s prèviament a través d’aquest formulari. Les places són limitades i es reservaran fins a cinc minuts abans de l’inici del taller.
Més informació sobre l’exposició: https://simbiopolis.mobileworldcapital.com
El próximo domingo 6 de julio, el Palau Robert acogerá una jornada dirigida a familias con niños y niñas de entre 6 y 13 años, con motivo de la inauguración de la exposición Simbiòpolis, una muestra que explora cómo la tecnología puede contribuir a un futuro más humano, sostenible y colaborativo. Bajo el nombre de Family Day, la Fundación Mobile World Capital Barcelona propone una actividad matinal gratuita para reflexionar conjuntamente sobre los grandes retos medioambientales a través de la tecnología.
La actividad central de la jornada es el taller “Plastic Zero: tecnología para un océano vivo”, un proyecto educativo e inmersivo que invita a las familias a explorar, mediante tecnologías emergentes, fenómenos como la contaminación por plásticos, la sobrepesca y el calentamiento de los océanos. El taller integra realidad virtual, impresión 3D, robótica educativa e inteligencia artificial para fomentar una experiencia participativa y de pensamiento crítico.
El recorrido se divide en tres estaciones temáticas, donde los participantes podrán:
– Vivir una inmersión submarina virtual con gafas 3D para comprender el impacto de la sobrepesca.
– Observar cómo el calentamiento de los océanos afecta a la biodiversidad marina a través de la fabricación en directo de elementos con impresión 3D.
– Construir y programar robots con piezas de Lego Education para representar la lucha contra las islas de plástico.
Aunque la entrada a la exposición Simbiòpolis es libre, para participar en el taller es necesario inscribirse previamente a través de este formulario. Las plazas son limitadas y se reservarán hasta cinco minutos antes del inicio del taller.